Prvá lekcia

Rodič na lekcii Vodníci 
ÁNO alebo NIE ???


Pedagogické hľadisko

Nezávislosť detí
Deti sa postupne učia samostatnosti a sebavedomiu, ak majú priestor na vlastné objavovanie a riešenie problémov.
Vzťah k inštruktorovi
Silnejší vzťah medzi dieťaťom a inštruktorom môže viesť k lepším výsledkom.
Fokus na učenie
Prítomnosť rodiča môže deti rozptyľovať a sťažiť im sústrediť sa na vodu. Keď sú deti sústredené len na plávanie, môžu sa rýchlejšie zlepšovať.


Psychologické
hľadisko


Strachy a obavy
Prítomnosť rodiča môže u niektorých detí zväčšovať strach z vody, ak sa samotný rodič necíti úplne bezpečne.
Separácia
Je dôležité, aby sa deti naučili oddeliť sa od rodičov a zvykli si na nové prostredie.


Praktické
dôvody

Kapacita bazéna
Prítomnosť rodičov môže obmedziť priestor pre deti a sťažiť pohyb inštruktora.
Hygiena
Podobne ako pri iných športoch, aj pri plávaní je dôležité dodržiavať hygienické pravidlá. Rodičia, ktorí sledujú deti z tribúny, prispievajú k vytvoreniu čistejšieho prostredia v priestoroch bazéna.


Alternatívy


Pozorovanie z tribúny
Rodičovi je umožnený vstup na tribúnu nad bazénom.
Individuálne konzultácie
Po skončení tréningu si môžu rodičia individuálne porozprávať s inštruktorom o pokrokoch dieťaťa.